Wednesday, March 16, 2011 By: HIDAYATUL MUSTAQIMAH

Mari Saya Bagitau Perasaan Saya..

Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..
DIA sudi memilih saya untuk jalani ujian ini
Kadang-kadang saya rasa saya kuat
Kadang-kadang saya rasa lemah
Tersangat lemah

Saya cuba bersangka baik
Mungkin DIA mahu saya berehat sekejap
Mungkin lepas saya kembali pulih
Banyak lagi kerja dakwah dan islah yang menanti

Tapi..
Saya tetap seorang manusia
Rasa putus asa kadang-kadang datang berbisik
Saya benci perasaan itu
Sangat benci

Saya cuba berlapang dada
Bila tuan doktor teragak-agak
Menyampaikan berita itu
Saya hanya mampu tersenyum
Alhamdulillah,inilah hasil tarbiyah

Saya masih tersenyum
Pabila semua orang gelisah
Ada yang bergenang airmata
Ayah dan mak bagi kata-kata semangat
Tapi,mereka pula yang menangis
Apa ni mak..
Apa ni ayah..
Macam budak-budak.. ^_^

Tapi...
Saya tetap seorang manusia
Malam itu,saya menangis
Menangis semahunya!
Saya benci bila orang melihat saya dengan pandangan simpati
Saya jadi lemah
Tapi saya tak akan tunjuk
Saya kan kuat

Tapi...
Saya tetap lagi seorang manusia
Saya menangis lagi
Saya benci perasaan ini
Apa perasaan awak,
bila berjemaah dengan keluarga
Suara ayah yang selama ini merdu
Mengalunkan ayat-ayatNya
Berubah menjadi sebak

Apa perasaan awak..
Bila semua orang berdiri ketika solat
Cuma awak seorang yang solat di atas kerusi
Terketa-ketar
Di sebelah mak pula
Sedih sangat..
Saya terfikir..
Sempat ke saya bersama mereka
Sehingga hari tua mereka
Argh..saya menangis lagi..

Apa perasaan awak..
Bila selera awak kuat
Tapi untuk menelan pun awak tak mampu
Paling dahsyat
Membaca Al-Fatihah dalam solat pun saya mudah semput
Apatah lagi bercakap

Saya memang seorang manusia
Tapi saya bukan manusia biasa
Saya seorang da'ie
Seorang murabbi
Saya kena praktikkan apa yang saya tahu
Saya kena laksanakan apa yang telah saya katakan
Saya kena kuat!
Kerana saya tahu DIA sedang merancang yang terbaik
Untuk saya
Untuk awak
Untuk agama

Saya juga tahu
DIA tidak akan memilih saya
Jika saya tak mampu jalaninya
Saya juga tahu
DIA tak pernah menzalimi hambaNya
DIA uji saya kerana DIA sayang saya ^_^

Cuma saya harap
Awak jangan pernah putus doakan saya
Doakan sakit saya ini,walaupun tidak dapat dirawat
Tapi masih mampu dikawal

Paling penting..
Doakan saya tidak futur di jalan dakwah ini
Saya takut
Takut sangat sekiranya DIA menapis saya
Awak doakan saya ye
Agar saya terus tsabat di jalan ini


Saya dah nak pergi,dah tak mampu menggagahkan jemari ni untuk terus menari..jari saya terketar-ketar.Sakit sangat.Maaf ye..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

8 comments:

kakak... said...

Allah,,
syeer sayang...sila jangan buat saya menangis di wall yg suci bersih ini~KAMI sntiase dan akan terus sentiase mendoakan anda....plis,dunt ever loose hope cause Allah is ALWAYS by your side sayang!
syeer dear,
maaf utk kata2 syah tym last kte chat dt day (straightly after KTP)..syah x brmksud nk lukakan hati anda tp 1 je yg brmain di minda syah waktu tu..syah x nak syeer down..dts all~maaf sayang,sumtimes i felt that i'm to harsh wit my words=(

i'm s0o0o sorry!

TERUS KUAT YA!
always bare in ur mind sayang,,
"my mind can do anything if i want it to do"

HIDAYATUL MUSTAQIMAH said...

maaf dearie..org bkn nk raih simpati sesiapa.xde niat pun..org cme harapkan doa syah dn yg lain. apa yg syah ckp time kte chat ritu,ada benarnya.tersangat benar..syah benar2 berjaya menyentap hati org.buat org kembali tersedar.."seorang da'ie..insyaALLAH,DIA akan uji luarbiasa berbanding manusia biasa.." org pegang kata-kata syah tu.alhamdulillah..syukur sgt..mgkin Allah ilhamkan kata-kata tu utk syah sedarkan org..mekaseh dear..

aisyah said...

Syira...isbiri...hanya ini yg mmpu sy katakan..satu motivasi dari Allah walaupun hnya simple word tp mmpunyai mkna yg sgt mendalam.Yakin pada Allah,setiap penyakit ada ubatnya.syira mesti letakkan kebergantungn yg tinggi pada Allah..You're the chosen one to face this mehnah.Saya thu syira kuat.Isbiri...Isbiri..Isbiri..InsyaAllah syurga bagimu..

HIDAYATUL MUSTAQIMAH said...

syukran syah..mgkin sy lom settle bab sabar dn xtaw nk hayati erti syukur.InsyaALLAH,inilah cara Allah nk mentarbiyah saya..

siti mastura mohd zakaria said...

la tahzan,syeer... Allah takkan menguji hambaNYA jika hambaNYA tidak mampu.. harap syeer mengetahui, saya disini sentiasa berada di sisi.. jangan bersedih ye... dan aku sedang mengumpul maklumat tuk penyakit syeer.. insyaAllah, penyakit tue leh dilawan dgn kekuatan dan keazaman yg tinggi...^___^

norakmaMamat said...

salam...
walau belum mngetahui cerita sbnar..kte brdoa moga awk tabah dan sabar dgn dugaan Allah..


:)

Anonymous said...

Berkata-kata itu mudah, namun tatkala sendiri yang dihadapkan ujian, bru kita akn tahu ssah dn snangnya...

Apa2pn, pilihan Allah smstinya yg tepat. Dn org2 yg dpilihnya, Dia tahu yg slayaknya, mampu mnerima ujian yg dberi.

Percaya pada Allah.
Yakin pada janji2Nya.
InsyaAllah, ada hikmahNya. Dn yakinlah, Allah itu tdk pernah mnzalimi hamba2Nya.

Mngkin Dia nk mmbersihkn dirimu sbersih2nya, sblm kau brtemu dgnNya.

Mngkin Dia nk mengangkat lg darjatmu, lbih tnggi di sisiNya, sblm kamu brjmpa dgnNya.

Semoga terus sabar...
kerana Allah pasti akan bersamaMu

Anonymous said...

Berkata-kata itu mudah, namun tatkala sendiri yang dihadapkan ujian, bru kita akn tahu ssah dn snangnya...

Apa2pn, pilihan Allah smstinya yg tepat. Dn org2 yg dpilihnya, Dia tahu yg slayaknya, mampu mnerima ujian yg dberi.

Percaya pada Allah.
Yakin pada janji2Nya.
InsyaAllah, ada hikmahNya. Dn yakinlah, Allah itu tdk pernah mnzalimi hamba2Nya.

Mngkin Dia nk mmbersihkn dirimu sbersih2nya, sblm kau brtemu dgnNya.

Mngkin Dia nk mengangkat lg darjatmu, lbih tnggi di sisiNya, sblm kamu brjmpa dgnNya.

Semoga terus sabar...
kerana Allah pasti akan bersamaMu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...