Monday, December 12, 2011 By: HIDAYATUL MUSTAQIMAH

Oh..konco-konco "Inche S"!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.



Oh..


Nampaknya konco-konco "Inche S" menyerang lagi.


Perlahan dan sembunyi-sembunyi. Lagak misteri.


Kejam dalam sopan barangkali.


“Along..betul ke ok ni?”


“Iyyer..nanti-nanti ok la..”


“Along, jom g klinik.”


“Tamau..nanti-nanti ok la..”


“Along, jangan degil. Kan doktor dah pesan, kalau ada rasa macam tu, terus jumpa dia.”


“Tak apa..nanti-nanti ok la..”


“Sengal-sengal lagi?”


“Tak..”


Ok, along tipu mak! Huhu..


“Dua hari lepas kata ok, semalam kata ok, hari ni pun kata ok. Degil betul lah along ni.”


“Betul..jangan risau, nanti-nanti ok lah..”


Nak jumpa doktor lagi? Tolonglah..kan ‘date’ kita lagi dua minggu. Sabarlah.


Whoa!

^___^








“Aku sakit dan Engkau jualah yang menyembuhkan. Jika Engkau melihat bahawa aku sudah saatnya untuk sembuh maka sembuhkanlah aku ya Tuhan. Sakit yang paling aku senangi adalah sakit yang Engkau senang bila ia ada padaku.”






~When life is slowly drifting away~

Ya Allah..berilah aku kesempatan untuk bertaubat dan membersihkan diri. Aku ingin bertemu Mu dalam keadaan Engkau redha padaku.






Tuhan, aku milikMu..padaMu jua aku kembali. Kurniakanlah aku sebaik-baik penutup kehidupan.






Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

5 comments:

Habibah said...

Akak, syafakillah :'|

::WafaIrdina:: said...

Salam alayk ...

syafakillah ya ukhti...semoga cepat sembuh..yeah !!semoga dengan kesakitan itu akan membuatkan ukhti lebih kuat untuk menghadapi kesakitan2 yang lebih besar..dan sabar...sabar...dan sabar.. sakit itu kafarah dosa..kan... jadi ukhti beruntung sgt3...Allah ingat kat ukhti..Allah nak ukhti sentiasa mnyebut2 nama DIA..dekat dengan dia..
Nabi SAW bersabda bermaksud:
“Tidak ada sesuatu menimpa seseorang Islam sama ada kepenatan,KESAKITAN,kesusahan memikirkan perkara yang akan datang,kedukaan,sesuatu yang menyakiti,atau kesusahan mengingatkan apa yang berlaku sehinggakan tikaman duri mencucuknya melainkan Allah hapuskan dengan sebabnya, sebahagian dari dosanya.”
(Hadis riwayat Abu Sa’id al-Khudri dan Abu Hurairah)

so, ukhti..jgn sedih2 lau ditimpa sakit n musibah.. kita perlu senyum..senyum..dan senyum sebab ALLAH masih menyayangi kita...sedih sangat lau dh lama x sakit kn...semoga kita semua tabah n redha mnghadapi dugaan hidup ni...

Jadi..kesimpulannya di sini....ditimpa sakit itu suatu yg menguntungkan kan dan juga suatu nikmat sebab ia menghapuskan dosa...dalam kata lain...ia akan memantapkan keimanan kita..inshaAllah

mudah2an ukhti kuat yaa...uhibukki fillah
*t da sembuh ziarah ain tw..^^

::WafaIrdina:: said...

Salam alayk ...

syafakillah ya ukhti...semoga cepat sembuh..yeah !!semoga dengan kesakitan itu akan membuatkan ukhti lebih kuat untuk menghadapi kesakitan2 yang lebih besar..dan sabar...sabar...dan sabar.. sakit itu kafarah dosa..kan... jadi ukhti beruntung sgt3...Allah ingat kat ukhti..Allah nak ukhti sentiasa mnyebut2 nama DIA..dekat dengan dia..
Nabi SAW bersabda bermaksud:
“Tidak ada sesuatu menimpa seseorang Islam sama ada kepenatan,KESAKITAN,kesusahan memikirkan perkara yang akan datang,kedukaan,sesuatu yang menyakiti,atau kesusahan mengingatkan apa yang berlaku sehinggakan tikaman duri mencucuknya melainkan Allah hapuskan dengan sebabnya, sebahagian dari dosanya.”
(Hadis riwayat Abu Sa’id al-Khudri dan Abu Hurairah)

so, ukhti..jgn sedih2 lau ditimpa sakit n musibah.. kita perlu senyum..senyum..dan senyum sebab ALLAH masih menyayangi kita...sedih sangat lau dh lama x sakit kn...semoga kita semua tabah n redha mnghadapi dugaan hidup ni...

Jadi..kesimpulannya di sini....ditimpa sakit itu suatu yg menguntungkan kan dan juga suatu nikmat sebab ia menghapuskan dosa...dalam kata lain...ia akan memantapkan keimanan kita..inshaAllah

mudah2an ukhti kuat yaa...uhibukki fillah
*t da sembuh ziarah ain tw..^^

HIDAYATUL MUSTAQIMAH said...

Habibah

Jzkk atas doanya adik.. berkat doa adik alhamdulillah ana beransur pulih.. :)

HIDAYATUL MUSTAQIMAH said...

::WafaIrdina::

Benar ukhti..

Alhamdulillah.. nak senyum lebar-lebar lah.. =D

Doakan saya selalu ya? Sayang ukhti..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...