Saturday, May 14, 2011 By: HIDAYATUL MUSTAQIMAH

~Monolog Cinta~


Ya Tuhan..

Aku datang padaMu dengan penuh kepasrahan

Ketika dihadapkan kepada pilihan terberat


Tuhan..beri ketetapan hati untukku

Hati yang terbaik yang sama-sama kita lihat

Hati yang bukan sahaja menyejukkan dalam pandanganku

Tapi hati yang Kau lihat sampai menembus relung kalbunya.


Allah Yang Maha Kuasa

Yang Maha Melihat masa depan

Maha Mengetahui yang akan terjadi

Engkau jua mengetahui keinginan terdalam hatiku.


Ya Allah..

Jika mendambanya adalah kesalahan

Dan merinduinya adalah kekeliruan

Tolong jangan biarkan hati ini terbuai

Dalam keindahan fatamorgana semu


Jika kesempurnaannya bukan untukku..

Tolong bawa jauh dari relung hati

Hapuskan khayalan keindahan tentangnya

Dan jangan biarkan aku terlena dalam keindahannya

Gantikan aku dengan kesempurnaan yang sebenar untuk dia


Tapi Tuhan..

Jika kesempurnaanku adalah bersamanya

Beri aku kekuatan menentukan pilihan

Beri aku kesabaran dalam proses menggapainya


Jika dia memang untukku

Jangan biarkan aku menyerah dan terpuruk

Dalam belenggu masa lalu..


Semoga Kau redhai kami untuk bersatu

Mengharungi sisa umur

Menapaki jalan ke arahMu

Dan melukis keindahan untuk dunia dan akhirat kami..


Tolong beri kesabaran yang penuh

Dalam melalui detik-detik waktu yang berjalan..

Amiinn…


Nota: Titipan doa khas buat bakal zaujku yang tidak ku ketahui siapa. Pinanglah daku kerana DAKWAH.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...