Monday, May 23, 2011 By: HIDAYATUL MUSTAQIMAH

Nota Buat Mujahidah Dakwah


.:: Dalam diari seorang pejuang, tiada masalah yang tidak merumitkan, Ujian yang tidak melemahkan, Dugaan yang tidak menyusahkan. Bahkan itu semua dijadikan batu loncatan untuk lebih hebat. Mereka tepu dengan dugaan. Cuma sesekali air mata mengalir menerjah pipi, lambang kekerdilan kudrat hamba. Berdepan dengan ‘belaian’ PENCIPTA. Terus senyum walau payah dan susah diuji. Jadilah mata rantai perjuangan yang suci ini. Moga tabah menghadapi.. ~Deq Syahirah Sayang~


.:: Hidup seorang pejuang tak sunyi dari ranjau berduri. Ketahuilah..tanpanya mungkin tak teruji tahap keimananmu. Bertuah insan yang diujiNya kerana..DIA menyayangi hambaNya yang beriman. Dan Tuhan tidak akan menguji hambaNya selain kemampuan yang ada padanya. Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah kamu bersedih hati padahal kamu lah orang yang paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang yang beriman (3:139) Uhibbuki fillah ukhti ^__^ ~Deq Halimah Sayang~


.:: Jika sejuta masalah datang dalam kehidupanmu, kemana kau berlari..?? Jika saat itu kau mencari pertolongan dengan kebendaan, itulah kegagalan dalam hidupmu. Kau akan menderita selamanya. Tapi.. jika kau adukan masalahmu kepada Tuhanmu, kau akan bahagia di dunia yang sementara dan akhirat yang selamanya. Ketahuilah.. masalah selesai atau tidak, itu bukanlah maksudnya. Tapi pergantungan kepada Allah S.W.T . Itulah suatu kejayaan yang besar.

~Ukhti Sakinah Sayang (Murabbiah Tercinta)~


.:: Tahukah kamu sahabatku? Jika kau merasa penat dan tak berdaya kerana usaha yang terasa sia-sia.. Allah tahu betapa kuat kau berusaha. Ketika kau menangis dan hatimu terasa kepedihan..Allah sudah pun menghitung air matamu. Jika kau fiki hidupmu sedang menunggu sesuatu dan terasa waktu berlalu begitu sahaja..Allah sedang menunggu untuk bersamamu. Ketika kau sendiri tanpa ada teman-teman menghiburkanmu..Allah sentiasa di sampingmu. Ketika kau fikir kau telah mencuba segalanya dan tidak tahu membuat keputusan..Allah ada jawapannya. Ketika kau kegelisahan.. Allah ada untuk menenangkanmu. Ketahuilah wahai sahabatku sayang..Betapa Allah amat menyayangimu. ~Ukhti Anis RBT Sayang~


.:: Hati ini kadangkala perlu diketuk dengan ujian, agar ia terdidik untuk tidak sentiasa selesa pada ‘kesukaan’, tapi juga selesa dengan ‘kesakitan’.. Oleh itu, senyum dan terimalah apa jua ujian yang mendatang. Walau suka mahupun duka. Kerana yang suka itu anugerah dan yang duka itu tarbiyyah dari Ilahi buat hambaNya yang dikasihi.


.:: Aku selalu ingin sahabatku itu tahu..yang aku sudah jadikan dia sebahagian daripada kecintaanku, tidak lain hanyalah kerana ALLAH. Aku ingin sahabatku itu selalu mengerti, yang aku perlu doa darinya..Agar tetap kakiku di jalan ini. Aku ingin sahabatku selalu faham, aku punya banyak kelemahan yang terkadang mungkin melukainya dan membuatkan dia tidak senang. Jadi wahai sahabatku yang dirimu sentiasa di hati, maafkan tiap khilafku. Mungkin tidak mampu untuk aku hilangkan parut luka di hatimu. Tapi aku sentiasa berharap untuk menjadi sahabt yang setia di sisi. Dalam payah dan senangmu. Kerana persahabatan kita tertaut demi cintaNya.. ~Ukhti Atikah Sayang~


.:: Ya Allah..Izinkan ukhtiku menjadi sekuntum bunga yang dihiasi dengan kelopak akhlak mulia, harum wanginya dengan ilmu agama. Cantiknya kerana Iman dan Taqwa. Namun keindahan zahirnya disimpan rapi, biar menjadi rahsia yang kekal abadi. Bukan perhatian mata ajnabi, yang menjadi punca fitnah hati dari laki-laki berjiwa sepi. Wajahnya bukan mengundang dosa, timbulkan diri memagari diri agar terpelihara dari noda duniawi yang menghilangkan harum sejati untukmu calonkan dirinya sebagai bidadari SyurgaMu..Amiinn.. ~Deq Syahirah Sayang~


.:: Wahai pejuang..Saat dirimu diuji, bila badai perjuangan melanda. Adakalanya kau kuat kerana kau yakin Allah di sisi. Tapi bila suatu masa semangat itu pergi, walau bergoncang jiwa ragamu, jangan kau lari dari medan ini. Biarkan Allah terus memegang hatimu. Memandu langkahmu. Membentuk dirimu menjadi pejuang sejati. Keperitan..Keletihan. Mengadulah pada Allah.. ~Deq FatinHasyimah Sayang~


.:: Saat Allah mencintai seseorang, tempat pertama menerima sentuhan cinta itu ialah hati mereka. Di situlah Allah melenyapkan segala rasa putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka. Kemudian diganti dengan harapan dan keinginan untuk berubah menjadi insan bersih. Hati kita seeloknya selalu berbisik: “Aku tahu bila Allah mencintaiku iaitu saat aku membenci segala kejahatanku” ~Deq Fiefa Sayang (Puteri Mak Uda)~


.:: “ Kemenangan dan kejayaan itu sedang menanti di hadapan kita. Walaupun tekanan semaki dahsyat dan keras menghimpit kita, ingatlah bahwa sesungguhnya fajar mentari pastika terbit walau kegelapan masih berpanjangan” (Imam Hassan Al-Banna) ~Ukhti Syahmeor Sayang~


*************************************


“Salam akak sayang.. bagi tazkirah sikit. Dah lama tak dengar akak ‘berceloteh’..hehek..”

Message sent.

A few minutes later.

Teett..teettttttttt..

“Amboiii.. aritu ‘sombong’ tak nak dengar suara akak kan? Huhu..Kak ada program ni dengan adik-adik Badar, Uhud n Syabab. Hati yang dekat dengan Allah itu ialah hati yang sentiasa muhasabah diri, yang suka diingati dan mengingati. Dia akan tenang pabila bersama orang beriman yang sentiasa ingatkan dia pada Tuhan dan sukakan majlis ilmu yang akan meningkatkan imannya..”

( ^__________^)

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 comments:

kakak... said...

awak yang saya sayang kerana Dia,
masih simpan msg tu??Allah3..jzkk kerana 'memulangkan' semula msg tu kt saya....saya sayang awak!take care sayang!mmuahhhhx!!**sambut2..nanti tercicir** ^_*

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...